Ouderraad

Basischool Hemelsdaele is een school met een hart. Het is een hart waar ook ouders bij zijn betrokken. Vanuit de Ouderraad bouwen we aan een oudervriendelijke school waar alle kinderen zich thuis voelen.

Wat doen wij? We gaan in de eerste plaats informeren en communiceren over opvoeding en onderwijs. We gaan meedenken met de school, de leerkrachten en directie om mee vorm te geven aan een schoolomgeving waar onze kinderen zich goed voelen, waar ze zich op hun tempo zo goed mogelijk kunnen ontwikkelen en groeien.

De Ouderraad organiseert ontmoetingsactiviteiten om ouders en school dichter bij elkaar te brengen. We bouwen mee aan een netwerk waarin iedereen zich thuis mag voelen.

Jaarlijks organiseert de Ouderraad een of meerdere acties om de school praktisch en financieel te ondersteunen.

Tot slot heeft de Ouderraad ook een stem in de Schoolraad, een formeel beleidsorgaan dat het schoolbestuur bijstaat en adviseert.

Elsbeth Maselis
Voorzitter Ouderraad

Zelf meehelpen of lid worden

Wil je zelf ook meewerken en meedenken aan het bouwen van de ouder- en kindvriendelijke school? Iedereen is altijd welkom bij de Ouderraad! Indien uw agenda het niet toelaat om maandelijks aanwezig te zijn dan kan u ook altijd een handje toesteken. In onderstaand lijstje polsen we naar wat u graag wil doen. Zo kunnen we gerichter de juiste hulp inschakelen.

U kan ons steeds contacteren op ouderraad.basisschoolhemelsdaele@slhd.be of gebruik maken van onderstaande formulier.

Ouderraad
Maak uw keuze